Khamis, Februari 21

Dulu Pengiun... sekarang Budak kecik..

Macam-macam sekarang... perlukah tukar istilah Handy talkie ke ..Budak kecik... Susu habis.. Pakai Budak Kecik dan bermacam-macam lagi.. sedih saya dengar.. dan macam virus pulak... memanglah Radio Amatur adalah hobi... tapi kena ingat... ramai SWL yg monitor di Freq Repeater atau simplex... katakanlah... kalau SWL ini lulus RAE dan dapat AA nanti.. dan dia ikut cara dan stail anda QSO..  "Guna Budak Kecik" siapa nak di salahkan... cuba fikir-fikirkan.. 

Istilah-istilah Budak kecik... Susu habis.. memang saya biasa dengar di Radio Komersial ... di Radio Komersial... biarlah...  mungkin dalam SOP mereka memang macam tu... nak buat macam mana... saya memang tak tahu... tak pernah join pun..  tapi di Radio Amatur... kita janganlah ikut dan terbawa-bawa... Fikir-fikirkan... henti-hentikan...  pengunaan ayat-ayat tersebut.. 



Pada saya Radio Amatur dan Radio Komersial di Malaysia ... "Sama tapi tidak serupa"...   Saya rasa .. tidak salah menegur dengan baik kawan2 di Freq.. jika kawan-kawan kita "terlajak" mengunakan ayat-ayat tersebut... 

Mobile Transceiver/ Handy/Portable Transceiver... kan kita ada semua tu.. gunakanlah... apa masaalahnya.. atau sebab ramai dikalangan pemegang AA di Malaysia berbangsa melayu... tak nak guna "Bahasa Inggeris" ..

JOM... kita sama-sama hentikan istilah-istilah yang tidak sepatutnya.... saya berani... anda macam mana??? 


Kepada Kordinator/Penyelaras Acara 2M net.. di seluruh Malaysia.. minta tolonglah.. sama-sama kita memberhentikan istilah-istilah tersebut..

fikir-fikirkan...

# Posting terdahulu..
Penghinaan Pekerjaan oleh Rakan Radio Amatur